Balance og Hensyntagende bevægelse

Balancetræning og hensyntagende bevægelse

På dette hold arbejder vi på at styrke hele kroppen og særligt balanceevnen, så du kan føle dig stærk, stabil og mere sikker i hverdagen. Vi arbejder med at (gen-)opleve glæden ved at bevæge kroppen, selvom den måske ”larmer lidt” og giver dig udfordringer i det daglige. Vi laver opvarmning til skøn musik, derefter balanceøvelser og -lege samt almen bevægelse og lettere muskeltræning frit på gulv og på måtter.

Du får trænet:

  • Balanceevne og stabilitet
  • Reaktionsevne
  • Syn
  • Koordination og koncentration
  • Muskelstyrke og udholdenhed
  • Mobilitet og ledbevægelighed
  • Fødder
  • Holdning

I løbet af timen taler vi om, hvordan du kan forebygge fald og skader, og hvordan du kan styrke kropsbalancen, så du kan klare mere i dagligdagen. Timen slutter med afspænding, stræk og selvmassage. Efter timen vil du føle dig stærkere og mere sikker, og du vil få ideer til, hvordan du kan få mere bevægelse ind i hverdagen, og hvilke øvelser du kan lave derhjemme.

Vi bruger redskaber, som bløde bolde, elastikker og lette håndvægte til muskeltræning. 

Husk at medbringe håndklæde til måtter, indendørssko og en drikkedunk.